מכלול העדויות ממחיש, כי מסע ישראלי מסיכון לסיכוי- להצלחה הצליח לפצח שני הביטים הקשורים זה בזה. באמצעות המסע נזהה את הצורך של התלמידים בלמידה משמעותית, ובמקביל לכך נפתח מענים פדגוגיים ייחודים, המניעים את בני נוער ללמידה בלתי פורמלית, שמרביתם טרם התנסו בה…
מתכנני המסע פיתחו מענה חינוכי ייחודי, קרי: שיחה שוויונית ובגובה עיניים במעגלי שיח, פעילות מאתגרת זהות המתרגמת ערכים לפעילות התנדבותית בפועל, מתן לגיטימציה למגוון דעות והכרה בפלורליזם של הזהויות הישראליות.
במהלך המסע חווים התלמידים גילוי עצמי והם שבים ממנו מועצמים ערכית וחברתית- תוך הבנת מקומם וזהותם בסיפור הישראלי והציוני ובהבנה שיש בכוחנו להצליח.